loading...
عيد غدير خم
erfan2011 بازدید : 95 سه شنبه 31 شهریور 1394 نظرات (0)

نبرد کربلا جنگی بود که در دهم محرم 61 هجری قمری( 20 مهر 59 خورشیدی) برابر 10 اکتبر 680 میلادی) اتفاق افتاد. روز نبرد به عاشورا نیز معروف است. این نبرد میان سپاه کم تعداد حسین بن علی( نوه دختری پیامبر اسلام) و سپاه اعزامی از یزید بن معاویه( دومین پادشاه دودمان اموی)در نزدیکی محلی به نام کربلا( در عراق کنونی)قرار گرفت. دلیل یزید بن معاویه برای جنگ، بیعت نکردن حسین بن علی با او بود. حسین بن علی (امام سوم شیعیان) نیز حکومت و زمامداری یزید بن معاویه را غیر شرعی و غیر قانونی می دانست که برخلاف پیمان صلح حسن بن علی و معاویه پسر ابوسفیان به شکلی مورثی به یزیداول رسیده بود. حسین بن علی روز دوم محرم به کربلا رسید و روز سوم عمر بن سعد با 4000نفر در کربلا اردو زد. در روز هفتم آب را بر حسین بن علی و همراهانش بستند و در نهم محرم، شمر با 4000 نفر و نامه ای از طرف عبیدالله بن زیاد وارد کربلا شد، او در این نامه به عمربن سعد دستور داده بود با حسین بن علی بجنگند و او را بکشد و اگر این کار از دست او بر نمی آمد، فرماندهی را به شمر واگذارد. روز دهم محرم، سپاهیان حسین بن علی و عمر سعد در مقابل هم قرار گرفتند. به روایت ابومخنف، تعداد سپاه حسین 32 سواره نظام و 40 پیاده و به روایت محمد باقر چهل و پنج سوار و صد نفر پیاده بود. در مقابل او سپاه عمربن سعد با حدود 30000 قرار داشت. جنگ آغاز شد و حسین و یارانش کشته شدند. پس از جان باختن حسین،سپاه عمر بن سعد سر 72 تن از لشکریان حسین به علاوه سر علی اضغر فرزند 6ماهه او را جدا کرده و بربالای نیزه ها گذاشتند و بر اجساد کشته شدگان اسب تاختند.

خیمه ها تاراج و در نهایت آتش زده شد. ساربان شتر های کاروان حسین بن علی، به نام بجدل بن سلیم برای بدست آوردن انگشتر حسین بن علی، انگشتر وی را برید.

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط حمید ناظمی در تاریخ 1395/08/06 و 19:29 دقیقه ارسال شده است

تاريخ را دوباره عوض کنيم:
امام حسين با يزيد بيعت ميکند. سپس مردمان و گروهها، يزيد را به دليل آنکه امام حسين با او کنار آمده است، ميپذيرند و همکاري ايشان شروع ميشود. سپس هزاران هزارها قتلي که بر اثر انتقامها و جنگها و قيامها به وجود آمده است اصلا اتفاق نميافتد و همه ايشان زنده ميمانند. سپس اقتصاد ايشان بهبود پيدا ميکند و مملکتشان شکوفا ميشود.
بنابراين: اشتباه پيشوا، جنگي بود که به آن تن داد و بيعت بود که به آن تن نداد!
پيشنهاد: بر همه انسانها لازم است تا کوتاه بيايند و نظرشان را تغيير دهند که جنگ و خونريزي و انتقام و قيام و کشتار به وجود نيايد و مملکت آباد گردد. اگر از انسانهاي هرزه، انتظار نداريم که نظرشان را تغيير دهند اما از انسانهاي الهي و متعالي، بايد انتظار داشته باشيم که نظرشان را تغيير دهند و براي يک نظر و يک باور، هزاران نفر از پيروان و دشمنان را به کشتن ندهند !!!

این نظر توسط دریافت پنل رایگان به همراه خط اختصاصی با پیش شماره 50005 در تاریخ 1393/09/07 و 2:15 دقیقه ارسال شده است

باسلام خدمت شما مدیر عزیز
جهت ثبت نام پنل اس ام اس رایگان با همراه خط اختصاصی با پیش شماره 50005 می توانید به آدرس
مراجعه نمائید.
منتظر حضور گرمتون هستیم

این نظر توسط پیشنهاد یک کسب کار هوشمندانه در تاریخ 1393/08/26 و 1:25 دقیقه ارسال شده است

با سلام خدمت شما

این پیام احتمالا آینده ی تجاری شما را متحول خواهد کرد

شما می توانید با حداقل سرمایه ی اولیه ،

صاحب جامع ترین مرکز فروشگاهی و خدماتی شهرتان شوید

جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت WWW.IBP24.ORG مراجعه نمایید


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری